Guru merancang dan melaksanakan pengajaran dan
pembelajaran mengikut prinsip prinsip berikut:
a. Berdasarkan kurikulum kebangsaan, sukatan pelajaran, huraian sukatan pelajaran dan surat pekeliling ikhtisas;
b. Kandungan sukatan pelajaran diolah mengikut tahap pencapaian semasa, potensi dan kemajuan murid serta berlaku secara bersepadu;
c. Pendekatan, kaedah dan teknik dipelbagaikan dengan melibatkan murid secara aktif
d. Menghayati dan mengamalkan ilmu;
e. Menggunakan bahan-bahan sokongan yang relevan dan sesuai dengan tahap pencapaian, potensi dan kemajuan murid;
f. Guru dan murid bersedia dari segi jasmani, emosi, rohani dan intelek;
g. Mengurus bilik darjah secara efektif bagi menghasilkan iklim pengajaran dan pembelajaran yang kondusif;
h. Setiap murid diberi tugasan mengikut keupayaan dan kebolehan mereka;
i. Memupuk semangat jati diri, berdaya saing, perpaduan dan patriotisme; dan,
j. Membuat penilaian dan penambahbaikan pengajaran dan pembelajaran secara berterusan.
a. Berdasarkan kurikulum kebangsaan, sukatan pelajaran, huraian sukatan pelajaran dan surat pekeliling ikhtisas;
b. Kandungan sukatan pelajaran diolah mengikut tahap pencapaian semasa, potensi dan kemajuan murid serta berlaku secara bersepadu;
c. Pendekatan, kaedah dan teknik dipelbagaikan dengan melibatkan murid secara aktif
d. Menghayati dan mengamalkan ilmu;
e. Menggunakan bahan-bahan sokongan yang relevan dan sesuai dengan tahap pencapaian, potensi dan kemajuan murid;
f. Guru dan murid bersedia dari segi jasmani, emosi, rohani dan intelek;
g. Mengurus bilik darjah secara efektif bagi menghasilkan iklim pengajaran dan pembelajaran yang kondusif;
h. Setiap murid diberi tugasan mengikut keupayaan dan kebolehan mereka;
i. Memupuk semangat jati diri, berdaya saing, perpaduan dan patriotisme; dan,
j. Membuat penilaian dan penambahbaikan pengajaran dan pembelajaran secara berterusan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan